[Navigáció az oldalaimon]

Galéria > Dolomitok I. - Paterno

Könnyen viszket az ember ujja a fotómasina gombján, ha ilyen parádés helyeken jár, mint személyes kedvencem - a Dolomitok. Az alábbiakban látható egy kis kollekció a Tre Cime környéki túránkon készített képekből.
A képekre kattintva tekinthetők meg, a nagyméretű (100-150K) verziók.

2001 Pünkösd.
Itt épp pakolászunk a Misurina kemping melletti parkolóban, miközben szállingózik a hó. Azért a Drei Zinnen alias Tre Cime két nagyobbik tagja még virít a háttérben.

Még nem mondtam, azt vettük fejünkbe, hogy gyalog megyünk fel a Zinnék lábáig és nem kocsival. A képen már rábukkantunk arra az útra is, ahol már van jelzés is, meg irányadónak ismét a batyuk.

Egy nunataknál vagy mi - szóval sziklánál álltunk meg egy kicsit pumpálni a vércukorszinten, pár tucat lejmoló kiadású madár egyből feltűnt a semmiből.

Emmá a nagy menetelés vége. Parkolóban Krisz, meg Feri üdén, frissen fogadott minket. A Feri feje feletti havas rész lett volna az otthon térkép felett betervezett Bonacossa túra, amit valahogy egyöntetűen leszavaztunk.

Helyette inkább gondoltunk felmenni a Paternora (Paternkopfel). Ez ugyan még csak egy igencsak bevezető szakasz, de biztatóbb. Paterno balra, Passportenkopf jobbra.

Töltő és Krisz perget felfelé a Passportenkopf meg a Zinnék közti hágóra.

Pillantás a hágóról a napi végcél felé. A szemközti hágóban ott a menedékház mögötte a Toblinger Knoten hófolttal a tetején és a Toblinger Riedl sziklatömbje. A nagy hegytömb fejből nemtom hogy mi, közel pedig a Paterno.
A hóban a néha csak sejthető vízszintes vonal a turistaút.

És egy blikk vissza, ez a Cima Picollissima ha minden igaz.

A traverzút végén belefutottunk egy első világháborús bunkerbe. A bejárat környékéről kaptam le a Paterno gerincét, a Hold alatti beszögellésben látszik is az alagút egy szakasza.

Na és egy kép magából a bunkerből. A célkeresztben a Cima Grande.

És itt már a téli szállás mellett lazázunk. Feri fíloszként szemléli a két Toblingert.

Másnap.
Ez kérem a Paterno katonai alagutakkal tarkított útja. Hát a hómunkások átugrották ezt a helyet.

És ahol már tényleg beletört a bicsak a hegybe. A drótköteles rész felett egy havas meredek biztosítatlan szakasz. A cucc, tudás és lelkesedés hiánya mellett még az idő is beütött. Visszavonuló, másnap még próba a Tofánán aztán villámlás miegyéb, de erről már nincs kép.