[Navigáció az oldalaimon]
Európa > Alpok > Grand Canyon de Verdun
Könnyű túra a szurdokvölgyben - 1996 augusztus

Augusztus elsejével telt le Paul barátom katonai szolgálata, és természetesen már ezt megelőzően törtük a fejünket valami nagyszabású világjáráson. A szerencse összehozott Zsolt barátunkkal, és az ő javaslatára együtt indultunk a nyár végén Portugáliába bátyám mikrobuszával, útbaejtve Olaszország, Franciaország és Spanyolország nevezetességeit is.

Grand CanyonGrand Canyon

A francia Brianconból indultunk reggel autóval a Grand Canyon melletti parkolóig, ahonnan gyalogosan folytattuk tovább. Rövid lépcsőzés után lejutottunk a Verdun völgyébe, és ez adott irányt további utunknak. A körülvevő sziklafalak egyre magasabbá váltak, fokozatosan igazolva a kezdetben kicsit nagyzolónak tűnő nevet. Ahol a sziklafalak függőlegesen szakadtak a szurdokvölgybe, ott a falba vájt alagutakban vezetett az út. Nemsokára letértünk a fás-bokros ösvényről a folyó irányába és megszabadulva ruháinktól fürdőztünk egyet a térdig érő, de igen erős sodrású vízben. Rövid napozás után még egy darabig továbbsétáltunk a szűk völgyben, majd visszafordulván a bejárt útvonalon jutottunk vissza a kocsihoz. Autóval közelítettük meg a szurdok másik parkolóhelyét, ahonnan rövid sétával jutottunk el a kilátópontra, amely 2-300 méterrel a Verdun fölé magasodott. A kilátó korlátja egyrészt biztosította a tériszonyban szenvedő bámészkodókat, másrészről standpontja volt a több tucatnyi sziklamászónak, akik kísérletet tettek a függőleges falakkal.
Innen aztán tekertünk tovább Avignonba, Les Baux-ba, majd Spanyolországban várt következő túracélunk az Ordesa a Pireneusokban.

Az oldal képeiről (jobb gomb segítségével tekinthetőek meg nagyobb méretben) :