[Navigáció az oldalaimon]
Európa > Spanyolország > Ordesa
Túra a Nemzeti parkban, 1996 augusztus

Előzmények

Már jópár kultúrnap eltelt a Grand Canyon óta mire ismét viszketni kezdett a talpunk (de az is lehet, hogy ez csak a hiányos mosdás velejárója volt). Mindenesetre egy friss borkóstolás emlékével a hegyek felé vettük az irányt.

Ordesa

Következő túramegállónk a Pireneusok egyik nemzeti parkjában, az Ordesában volt. A frissen vásárolt térképünkkel egy helyi mászófelszerelés-kölcsönzőben próbáltunk valami vidám túraútvonalat kijelölni. Mi egy szaggatott vonallal jelölt útvonalat erőltettünk egyre, míg a helyi ifjú hölgy bizonygatta, hogy szaggatottal a nehéz útvonalak vannak jelölve. Végül maradtunk az elképzelésünknél elvégre "semmi kedvünk nagymamákat kerülgetni a tanösvényen". Másnap finom spanyol borok hatásától nem mentesen a park központjában kialakított parkolóból indultunk felfelé, hogy eljutunk a csúcsok alá egy tengerszemig. Az első szakasz egy erdei ösvény volt, amely a viszonylagos meredeksége ellenére sok turistát vonzott.

PireneusokPireneusok

Az erdőhatár fölött aztán a "nagymama-útvonalak" leváltak jobbra és balra és szintben követték a völgy vonalát. Mi nem visszariadva a köves ösvényektől és a kitett sziklapárkányoktól folytattuk tovább felfele. Mint kiderült, az időt tekintve elszámítottuk magunkat (tipikus kezdő nagyhegyes probléma), ezért útirányt módosítottunk és vízszintesen folytattuk tovább, hogy a völgy egy távolabbi részében leereszkedhessünk. Először az útvonalat jelző kőemberek maradtak el, majd eltűnt az ösvény egyedüli tájékozódási lehetőség a széles, lejtő alatti és feletti száz méteres függőleges sziklafal volt, ugyanis arra kizárt volt a továbbhaladás. A füves lejtőből, meredek morénalejtő vált, itt ügyetlenkedtünk még egy darabig, amíg egy közeledő viharfelhő végképp meggyőzött róla, hogy semmi keresnivalónk itt. Így visszagyalogoltunk és leereszkedtünk a "nagymama-útig" és hatalmas, függőleges falak melletti ösvényen értünk el egy hatalmas vízesésig, majd a patak mellett haladva jutottunk vissza a parkolóba.
A következő napokban biz láttunk sok mindent, de ez nem ide való. Nem így Picos de Europa túránk.

Az oldal képeiről (jobb gomb segítségével tekinthetőek meg nagyobb méretben) :
- Egy merész fal a Pireneusokban
- Ez a barátságos füves szakasz váltott át köves meredek lejtésű útba